Dali naar Kunming en Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu Dali naar Kunming en Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

Dali naar Kunming en Guilin

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

19 April 2016 | China, Guilin

Vandaag (maandag 18 april) gaan we Dali bekijken. Het is niet zo zonnig als gisteren.
In het hotel kun je wel veel doen, tafeltennis, darten, pool biljarten en tafelvoetbal. Ik begin de dag met een potje Ping Pong tegen papa.

Dan gaan we naar een versmarkt midden in Dali. Daar zag ik dat ze een levende vis door midden hakten. Was wel raar om te zien dat de vis dan nog bewoog. Verder veel groenten, fruit en vlees.

's Middags hebben we nog een fiets gehuurd en zijn we langs de vier toegangspoorten gefietst. Nu moest ik wel trappen want ik zat naast papa. Haha

Morgen gaan we alweer weg uit Dali.

Dinsdag 19 april
Vandaag moesten we de hele dag reizen. Papa en mama hadden zich vergist in de afstand naar Kunming. Dat is wel 6 uur met de bus en met de trein nog langer. (snap ik ook niet ?) Maar we moeten er wel naar toe want we vliegen vanaf Kunming naar Guilin. Dat moet precies lukken.

In de bus met alleen maar chinezen die gewoon boeren, rochelen en spugen, ruikt het niet altijd even lekker.
Dan steekt de chauffeur tijdens een file ook nog een sigaret op en komt mama in actie. In haar beste Chinees (handen en voeten) zegt ze hem dat ze de sigaret vies vindt. Hij snapt het en gooit de sigaret naar buiten. Goed zo mama !!!!

Dan wordt het krap in tijd. Na de bus nemen we een taxi en zeggen de chauffeur dat hij volgas naar het vliegveld moet. Dat doet ie.
Op het vliegveld vlug inchecken en door de paspoortcontrole. Gaat niet zo snel met een lange rij. Dan rennen naar gate 61. Die is natuurlijk het verst van allemaal. Om 16.15 komen we daaraan en dus net op tijd, 16.30 gaan we vliegen.
Mama moest even denken aan Femke en Luan ( die misten de trein in Beijing door een file) en was blij dat wij het gered hebben.

Het hotel in Guilin is super. Niet echt Chinees maar wel veel luxer dan tot nu toe.

Welterusten allemaal, morgen gaan we naar Yangshou.

  • 19 April 2016 - 20:11

    Femke En Luan:

    Ik dacht bij het lezen van jullie verhaal, nee toch ze zullen het vliegtuig toch niet missen en ik voelde helemaal weer de stress van vorig jaar. Jullie zullen wel hetzelfde gevoeld hebben maar gelukkig hebben jullie het gehaald.

    We vinden het super om jullie verhalen te lezen en zo weer bekende plaatsen te zien.

    Nog een hele fijne reis.

    Groetjes, Luan en Femke


  • 19 April 2016 - 21:59

    Gerrie (FG):

    Hallo Sam, Henk en Dianne,
    Ik heb genoten van jullie belevenissen tot nu toe. Je schrijft leuke stukjes Sam en de foto's zijn ook erg mooi. Een kleurrijk land zo te zien. Ik wens jullie nog een heel mooie tijd toe, geniet ervan.
    Groetjes Gerrie (FG)

  • 19 April 2016 - 23:16

    De Tilly's:

    Spannend, spannend, maar goed dat we dit niet wisten hier, hihi
    Gelukkig hebben jullie alles op tijd gehaald.

    En Sam die scheten en boeren, tja je hebt t overleeft, haha

    Als ik dit schrijf , slapen jullie nog een paar uurtjes en dan begint jullie dag weer.

    Nog veel plezier daar...



  • 20 April 2016 - 19:05

    Oma Oppers En Oma Van Lankvelt :

    We hebben samen de foto en het reisverslag gekeken.
    Met een lekker mok capasio lekker in de zon.
    Dus mooi weer bij ons,bij jullie ook.
    Gr de oma's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam Li Yue

Tien jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Voor het eerst ga ik nu terug naar China om te ontdekken hoe mijn geboorteland er uit ziet. Samen met mijn ouders heb ik er heel veel zin in.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6734

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 28 April 2016

Sam2China

Landen bezocht: