hop hop hop in galop - Reisverslag uit Lijiang, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu hop hop hop in galop - Reisverslag uit Lijiang, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

hop hop hop in galop

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

17 April 2016 | China, Lijiang

Jippie, we gaan paardrijden vandaag. We wisten niet zeker of het kon. Maar eerst willen papa en mama nog door het stadje wandelen.
's morgens vroeg zijn er nog niet zoveel mensen in de straatjes. Alles voor de foto's!

Dan een half uurtje in een busje met een paar andere mensen. Chinezen natuurlijk ! Haha
De man van de paarden gaf mij eerst een paard zonder teugels maar dat vond ik niet leuk omdat ik al goed kan paardrijden. Daarna hadden mama en ik geruild van paard en kreeg ik een paard met teugels. Toen kon ik zelf rijden. Gelukkig dat vond ik veel leuker. Mama zat met een touw vast aan de begeleider. Hahaha. Halverwege kreeg ze ook teugels.

We reden eerst op de weg en daarna op paadjes door het bos. Omhoog en omlaag maar vooral omhoog. In de pauze had ik mijn paard blaadjes gegeven, die man zei van alles tegen mij maar ik kon het niet verstaan. Op de weg terug mocht ik voorop rijden, dat vond ik wel leuk. Mijn paard was heel lief maar een ander paard wilde mijn paard trappen en bijten. Mijn paard schrok daarvan. Papa en mama konden mij niet bijhouden op de terugweg, vooral papa niet.

We gingen ook nog met een boot varen. Dat was wel koud want de zon was weg. Een man met een lange stok duwde de boot. ( zie foto ). Dit was niet zo spectaculair maar zat bij de trip.

Bij het hotel hadden we een wens aan de wensboom gehangen. Morgen gaan we naar Dali.

Ja Finn, het eten is hier lekker.

Leuk al die berichtjes van iedereen te lezen.
Tot snel…

Groetjes Sam, papa en mama

  • 17 April 2016 - 21:38

    Hester:

    Hoi daar,

    Mooie foto's zeg! Ik mis wel die foto's van papa en mama op het paard!! haha. Die konden het zeker niet zo goed!
    Mooie reis en al zoveel gezien en gedaan. Ik ben wel een beetje jaloers. Nog heel veel plezier, oppertjes!

    Groetjes van Hester

  • 18 April 2016 - 09:50

    Jet:

    Hoi Sam, Dainne en Henk,

    Wat een avontuur, wat een indrukken! Leuk om op afstand met jullie mee te leven en te vieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam Li Yue

Tien jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Voor het eerst ga ik nu terug naar China om te ontdekken hoe mijn geboorteland er uit ziet. Samen met mijn ouders heb ik er heel veel zin in.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 6724

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 28 April 2016

Sam2China

Landen bezocht: