Geland in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu Geland in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

Geland in Beijing

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

08 April 2016 | China, Peking

Vanmorgen zijn we veilig geland in Beijing. In Parijs hadden we nog een uur vertraging door een verlaten koffer. Dat was saai en ben ik maar de handstand gaan oefenen. De vliegreis duurde ook lang en ik kon niet goed slapen. Maarja wel leuk films gezien.
Bij het landen konden we mooi Beijing van bovenaf zien.

Het hotel is leuk maar wel een hele kleine kamer. Vanmiddag hebben we nog in een riksja gezeten om de Hutongs te bekijken.
Hutongs zijn oude woongemeenschappen. Was wel leuk omdat we zelf niet hoefde te trappen. De chauffeur trouwens ook niet want ze had een motortje.
Ze kon heel slecht Engels zei mama. En zij kan het weten.........!

's Avonds heb ik nog geleerd om met stokjes te eten. Dit lukte een beetje maar met de lepel was makkelijker.
Ik dacht niet op te vallen hier tussen al die Chinezen maar dat lukt niet helemaal met die twee kaaskoppen naast me! Haha..
Chinees terug praten lukt nog niet zo goed.

Dadelijk slapen en morgen al vroeg naar de Verboden Stad.
Zondag gaan we naar de Chinese muur.

Groetjes uit China van Sam, papa en mama

  • 09 April 2016 - 11:54

    Jet:

    Hoi Sam en papa en mama,

    Wat leuk dat jullie nu al van alles ondernemen van China. Blijf vooral veel schrijven, Sam, want ik vind je verslag erg grappig.

  • 09 April 2016 - 14:04

    Laura:

    Sam, Dianne en Henk,

    Leuk om te horen. En nog veel plezier bij de verboden stad, en de chinese muur!
    Sam we hadden gewonnen met korfballen! 10-3 Maar ik had je wel gemist.

    Liefs Laura

  • 10 April 2016 - 07:03

    Norah:

    Hoi Sam,

    Superleuk om dit te lezen!!! Wat heb je gisteravong gegeten met stokjes??

    Groetjes, Norah

  • 10 April 2016 - 10:03

    Joost & Freek:

    Hoi Sam,

    Heel veel plezier bij de Chinese muur. Leuk om je verslagen te lezen.

    Martin, Benita, Joost en Freek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam Li Yue

Tien jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Voor het eerst ga ik nu terug naar China om te ontdekken hoe mijn geboorteland er uit ziet. Samen met mijn ouders heb ik er heel veel zin in.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6738

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 28 April 2016

Sam2China

Landen bezocht: