Thee plukken - Reisverslag uit Yangshuo, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu Thee plukken - Reisverslag uit Yangshuo, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

Thee plukken

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

23 April 2016 | China, Yangshuo

Vannacht (donderdag op vrijdag ) was er een flinke onweer. Het donderde en bliksemde met heel veel regen, regen en nog eens regen. Gelukkig was dit 's nachts en is het nu weer droog. We gaan naar de theeplantage met een hele leuke gids. Ze heet Sunny en ik sta met haar op één van de foto's. Onderweg zagen papa en mama al telkens "mooie plekjes". Gelukkig stopten we niet elke keer. Zucht……

Bij de theeplantage kregen we een bamboe hoedje en mandje. We mochten zelf thee plukken. Het gaat om de jonge blaadjes. Je moet takjes plukken 2 of 3 blaadjes. Ze mogen niet door elkaar geplukt worden. Ik had het meeste geplukt. Mama bijna niks. ( te druk met foto's maken )

Ook hebben we kumquats gegeten. Dat zijn kleine vruchten die lijken op sinaasappels. Je kunt ze met schil en al eten maar dat heb ik niet gedaan. Mama vond ze niet zo lekker, ik wel en heb er wel zes opgegeten.

Daarna zijn we nog naar Xianggong Hill gegaan. Daar zijn we naar de top geklommen in een record tijd voor papa en mij. Het uitzicht was hééél mooi. Kijk maar op de foto's.

Toen we terugkwamen bij het hotel waren de kinderen van Karst en Paulien ( de eigenaren ) er ook. Daar heb ik decreet van de dag mee gespeeld.

Het weer was nog best mooi geworden dus we hebben weer geluk gehad.

Liefs Sam

ps. Luan, Lucy is er nog en wil graag een foto zien. Kun je die mailen of appen naar ons ? Min kende ze niet maar Milly wel. Zij werkt er alleen niet meer.

• 23 April 2016 - 19:58

Marga:

Wat bijzonder om jullie zo te volgen! Elke dag een mooi verslag en mooie foto's. Wat is het daar mooi. Veel plezier en lekker genieten! Groetjes Marga

• 23 April 2016 - 20:15

Frank, Debby, Loek En Mare:

Wauw weer zoiets bijzonders meegemaakt...
    Genieten zeg! Wij genieten van de leuke verslagjes Sam!
    Veel plezier nog,
    Groetjes van de Werffjes

• 23 April 2016 - 21:02

Opa En Oma:

Sam at heb je mooie verhaaltjes en mooie foto.
    Geniet er van.
    Gr.opa en oma

• 23 April 2016 - 21:52

Joost&Freek:

Sam, je bent straks van alle markten thuis. Paardrijden, varen, theeplukken etc...
    Kei mooi allemaal.

Freek is vandaag kampioen geworden met de F2. Was ook leuk dus.

Nog veel plezier in jullie laatste week.

Groetjes,

liefs ons

• 24 April 2016 - 11:38

Mireille & Lilian:

Ha Sam, Dianne & Henk,

geweldig om jullie te kunnen volgen. Wat een prachtige reis.
    We letten goed op, want volgend jaar hopen we een vergelijkbare reis te maken!
    Nog heel veel plezier!

groepjes, Mireille, Lilian, Chen & Ying

• 24 April 2016 - 14:50

Hanna:

leuk Sam
    en wat hebben jullie daar mooi weer dat hebben wij niet. koud en nat.
    ik denk dat wij ook maar eens naar China moeten gaan.
    en met korfballen missen we je echt!
    nog heel veel plezier in China

-♥♥♥- Hanna

• 24 April 2016 - 15:08

Jacqueline:

Hoi Dainne, Henk en Sam,

Wat een super mooie verhalen. Nu weten we tenminste een beetje hoe mooi het in China is.
    Echt genieten daar. En Sam ook hier hebben we zojuist zelfs een hagelbui gehad. Misschien kun je vragen of je nog wat langer mag blijven dan want mooi weer hebben we hier ook niet.

We zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

Groetjes

Bart en Jacqueline

• 24 April 2016 - 21:50

Noortje:

Dag Sam,

Wat een spectaculaire reis, mooie verhalen en prachtige foto's!
    Geniet nog van jullie laatste daagjes in het mooie China!!!

Groet,
    Bart, Noor, Max, Floris & Sebas