Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

Panda's

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

13 April 2016 | China, Chengdu

Vandaag gingen we dan eindelijk naar de panda's. In Chengdu is het grootste panda park ter wereld met wel 146 panda's. We zagen al snel een panda en daarna nog veel meer. Sommige lagen er lui bij en aten hun buik vol met bamboe. De jonkies waren nog speels en klommen in bomen en stoeiden met elkaar. Super leuk om te zien.
Mama zei wel honderd keer dat het zo lekker fris rook in het Pandapark. Na twee keer wist ik het ook wel.

Je kon er ook een film kijken over panda's. Daarin kon je zien hoe ze leven en geboren worden. Raad eens wat voor kleur ze hebben bij hun geboorte ?
ROZE !!
Pas na zes weken worden ze zwart met wit en na acht weken gaan de ogen open. Ze blijven een jaar bij hun moeder en daarna kunnen ze alles zelf. Als er een tweeling wordt geboren zorgt de moeder voor één baby. In de natuur gaat de andere baby dan dood. In het park wordt dit diertje dan verzorgd en grootgebracht tussen andere panda's. Het lijkt mij hééél erg leuk om hier te werken met de baby panda's.

In het park waren ook een paar schoolklassen. Erg grappig om te zien.

's middags zijn we nog langs de rivier gewandeld in de stad. De mensen doen hier alles op straat. We zagen een kapper, een pedicure, masseur, mensen kaarten, breien, bonen doppen en nog veel meer. Kijk maar op de foto's

Natuurlijk hebben we nog yahtzee en regenwormen gespeeld. Zo reken ik toch nog een beetje Juf Yvonne en Willion :).

Morgen naar Lijiang. Gelukkig hoeven we niet zo lang te vliegen. Wel vroeg op. Ggrrrr.

Groetjes Sam, papa en mama

• 13 April 2016 - 22:19

Willion Rijkers:

Hoi Sam en mama en papa,

Wat hebben jullie het leuk. Rookt die ene panda nu een sigaar?
    Ik vind jullie verhalen leuk om te lezen. Wordt stiekem een beetje jaloers.
    En wat fijn dat jullie ook nog aan me denken met die regenwormen en yathzee :-).
    Hier word ik helemaal blij van.
    Genieten jullie nog maar lekker.
    Groetjes,

• 13 April 2016 - 22:47

Carla Van Der Linden:

Wat schrijf je een leuk reisverslag Sam, complimenten! Ik snap wel dat je graag bij de panda's zou willen werken. Heel veel plezier in Lijiang met de mooie lapionnen.

• 14 April 2016 - 11:07

Groep 6:

Hoi Sam, papa en mama,

Wat leuk dat jullie de website zo goed bijhouden zeg! Elke keer wanneer er een nieuw berichtje komt, kijken we samen naar je grappige verhaal en de mooie foto's. Leuk om te lezen dat jij ook aan het rekenen bent, want we zijn wel heel jaloers op je hoor! Toen we bij je eerste foto je grote blauwe koffer zagen, hebben we even gekeken wie van ons daar in zou passen. Dan kunnen we een volgende keer met je mee. ;)

Geniet van het mooie China, het lekkere eten en de geweldige natuur.
    We zijn al benieuwd naar het skypen van morgen. Hopelijk lukt het om elkaar even te bellen!

Groetjes van je klas en van de juf!

• 14 April 2016 - 12:53

Floor:

lieve Sam

wat hebben jullie het leuk in China.
    en wat een mooie foto's
    nog veel plezier.
    Zaterdag hadden we met korfbal met 10-4 gewonnen.
    Ik ben benieuwd of we het zaterdag weer makkelijk hebben.

groepjes Floor

• 14 April 2016 - 15:37

Joost & Freek:

Hoi wereldreizigers,

Sam, wat kun jij toch leuk schrijven. Grappig om te lezen!
    Ik hoop niet dat je later echt bij deze panda's gaat werken, want dat betekent dat we je dan niet zo vaak meer kunnen zien.

Waar gaat de reis morgen naar toe? We zijn benieuwd.

Groetjes,
    Martin, Benita, Joost en Freek

• 14 April 2016 - 17:51

Jelke:

wat hebben jullie het leuk in China zeg.

wat een schattige panda's heb jij gezien ...
    ben toch wel een beetje jaloers op jou hoor! hahah

morgen proberen te Skype met de klas zin in!!
    we hebben al een webcam geregeld maar die deed het niet... zie je ook altijd met zoiets.
    maar de juf zou nog een oplossing bedenken.
    komt goed.

veer plezier nog in Lijang en de anderen leuke dingen die je gaat doen....

groetjes Jelke XX