Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Chengdu, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

Laatste dag Beijing

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

12 April 2016 | China, Chengdu

11 april
De laatste dag in Beijing vandaag. We gingen met de metro naar een park. Daar zijn heel veel ( vaak oudere ) mensen actief bezig. Met Tai-Chi ( of zoiets) ook dansen ze veel of voetballen met een veer. ( zie foto ) Heb ik ook even meegedaan met papa. Best moeilijk maar lukte steeds beter. We spelen zelf een paar potjes regenwormen en deze keer win ik. Papa won eerst telkens!

We gingen ook nog naar een schooltje maar mochten niet in de klas. Jammer. Ze dragen allemaal dezelfde kleren. Blij dat wij dat niet hoeven.

Dinsdag morgen vertrokken we al vroeg naar het vliegveld om naar Chengdu te vliegen. Het vliegtuig was MEGA groot. Je kon boven en beneden zitten.
Toen we met een taxi naar ons hotel wilden probeerde chauffeurs ons teveel te laten betalen. Ze vroegen 200 yuan. Daarna 150 yuan en toen 120 yuan. Papa zei 50 yuan. Ze keken beledigd. We gingen toen in een echte taxi met meter. Dit kostte maar 54 yuan. Hahaha. Gelukkig waren we er niet ingetrapt.

's avonds gingen we eten in een hotpot restaurant. Dat is een kokende pot midden op de tafel. Je kan dan eten bestellen wat je in de hotpot moest laten borrelen tot het klaar is. Was best lekker. Vooral papa had goed z'n best gedaan.

Morgen gaan we naar de panda's. Daar heb ik echt zin in !!

Groeten uit China

  • 12 April 2016 - 19:10

    Laura:

    Veel plezier bij de panda's.

    Groetjes Laura

  • 12 April 2016 - 20:07

    Saskia Steenbakkers :

    Hoi Sam,
    Erg leuk om je avonturen te lezen en de foto's te zien.
    heel plezier bij de panda's.
    Groetjes aan papa en mama

  • 12 April 2016 - 20:15

    Jelke:

    Sam heel veel plezier in het pandapark ik weet hoeveel zin je hier in had..
    zo te horen is het ook al erg leuk in china!!

    groetjes jelke XX

  • 12 April 2016 - 20:15

    Esther Marijn Lynn Rens:

    Hoi Sam,
    Wat een avontuur en super leuk om je verslagen te lezen. Geniet morgen van de panda's, we horen wel van je hoe het was. Doe de groetjes aan pap en mam, en geniet nog van jullie mooie reis.

  • 12 April 2016 - 20:15

    Hanna :

    wat zijn die schooluniformen grappig ik wil NIET dat wij die dingen aan moeten. En wat liggen er veel spullen in zo'n klein winkeltje. Ik vind de foto's echt heel mooi! En wat ga je doen, boven of onder in het vliegtuig zitten? ik moet jammer genoeg morgen gewoon net als anders naar school:(
    heel veel plezier bij de panda's.

    ♥♥♥ hans


  • 12 April 2016 - 21:40

    Martin, Benita, Joost En Freek:

    Leuke gele petjes. Iets voor de Empel?
    Heb je ook even meegedaan met Tai Chi? Of ging dat te langzaam voor jou?

    Als ik dit schrijf ben je al bij de panda's geweest. We zijn zeer benieuwd hoe dat was. Misschien heb je er na vandaag een lievelingsdier bij.
    Op naar het volgende avontuur.

    Groetjes,
    ons

  • 13 April 2016 - 08:05

    Freek Joost:

    lekker eten, zeg. we wensen jullie veel plezier bij
    de panda's

    g
    r
    o
    e
    t
    e
    n Joost en Freek

  • 13 April 2016 - 11:20

    De Tilly's:

    Dag Sam

    Leuk, leuk, leuk allemaal.
    En wat goed dat je papa nog weet te pingelen voor het betalen van die taxi, haha.
    Ik zie je al kijken hoe het gaat, hihi.

    En wat knap dat je alles probeert te eten. Super.

    Ik heb al een foto gezien van een panda, waar jullie nu zijn.
    Ziet er super uit.

    Geniet er lekker van.

    Doe je papa en mama de groeten...

  • 13 April 2016 - 17:40

    Sandra:

    Hoi Sam,

    Leuk om jouw belevenissen te lezen, dat maakt ons wel een beetje jaloers. Wij zouden de panda's ook wel willen zien. Maar als jij of mama mooie foto's maakt dan kunnen wij toch mee genieten.
    Veel plezier!

    Groetjes,
    Willem Sandra Freekje en Jouke

  • 13 April 2016 - 17:54

    Jacques:

    Het is leuk je verslag te lezen en ben benieuwd wat je verder nog beleefd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam Li Yue

Tien jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Voor het eerst ga ik nu terug naar China om te ontdekken hoe mijn geboorteland er uit ziet. Samen met mijn ouders heb ik er heel veel zin in.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 28 April 2016

Sam2China

Landen bezocht: