De Verboden stad en de Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu De Verboden stad en de Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Sam Li Yue Oppers - WaarBenJij.nu

De Verboden stad en de Chinese muur

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam Li Yue

10 April 2016 | China, Peking

Zaterdag gingen we naar de Verboden Stad. Dat was druk. Heel veel chinezen die duwen om iets goed te zien en vooral voorschieten. Ze staren me ook de hele tijd aan en praten tegen me. Dan laat ik een kaartje zien waarop staat ; Wo bu hui shuo zhong wen
Oftewel "ik spreek geen Chinees.

De Verboden Stad is heel groot en best leuk voor even. Papa en mama vonden het wel heééel leuk.
Op één van de pleintjes hebben mama en ik een hardloopwedstrijdje gehouden. En wie won er ??
Tada IK !!
Dat had mama niet verwacht, ze dacht wel even te winnen van mij. Jammer !! En ik liep niet eens op m'n hardst.

Vandaag (zondag) gingen we al vroeg naar de Chinese muur. Die is 6400 km. lang. We hebben deze niet helemaal gelopen. Sommige stukken waren moeilijk en best stijl en ongelijk. Terug ging iets makkelijker.

Er waren ook Chinezen die met papa en mama op de foto wilden. Mama moest de baby vasthouden. De baby had een broekje aan met een spleet. Dat hebben veel baby's hier.
Veel chinezen willen mij ook aanraken. Dat vind ik wel raar en ik snap niet waarom ze dat willen.

Op de muur was een plek waar jeje naam op kon schrijven. Natuurlijk heb ik dat gedaan. Kijk maar op de foto.

Het was een leuke dag. Nog één dagje hier in Beijing en dan gaan we dinsdag naar Chengdu.

Groetjes van Sam en de rest

Toen gingen we eten in een restaurant met draaitafels. Sommige dingen vond ik lekker en sommige niet. Helaas waren de lekkere dingen het snelst op.
Ja, Norah, daar heb ik weer met stokjes gegeten. (en ook de lepel gebruikt haha)

  • 10 April 2016 - 19:18

    Marga:

    Leuk Sam om jullie zo te volgen!! Laat het morgen aan je moeder haar collega's lezen. Veel plezier. Groetjes Marga

  • 10 April 2016 - 19:51

    Laura:

    Wat een leuke foto's! Dat broekje van die baby!

  • 11 April 2016 - 07:57

    Joost & Freek:

    Hoi Sam,

    Het verbaasd ons niets dat jij sneller bent dan je mama. Goed zeg van je!

    Dat je de Chinese muur niet helemaal belopen hebt ... 6400 km is toch niets. (ahum)

    Wat een avontuur beleven jullie daar zeg. Nog veel plezier.

    Martin, Benita, Joost en Freek

  • 13 April 2016 - 11:12

    De Tilly's:

    Dag Sam

    Wat schrijf je leuk.

    En ik snap wel dat ze ja aanstaren, zo'n knappe meid.
    Fijn te lezen dat jullie het daar gezellig hebben.

    Wij hebben Fleur al een paar keer een extra knuffel gegeven namens jullie.

    Geniet er nog van daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam Li Yue

Tien jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Voor het eerst ga ik nu terug naar China om te ontdekken hoe mijn geboorteland er uit ziet. Samen met mijn ouders heb ik er heel veel zin in.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6717

Voorgaande reizen:

07 April 2016 - 28 April 2016

Sam2China

Landen bezocht: